11 Eylül 2014

YALANCI BROWNI (ISLAK KURABİYE)


Sevgili HAYALL HAYALL bloğu sahibesinden aldığım tarif ile yaptım bu keki yada kurabiyeyi diyeyim:)
Milyon kez yapmış kendisi:)Ve çok beğenilmiş. Yalnız tarifinde tıkandığım noktalar oldu:))Teli olsaydı hemen arayıp soracaktım :) Kendimden  birkaç ekleme yaptım tarife..
Evet eşim beğenmese de pek çok begendim:)  İş yerimdeki bayanlar da tattı ve çok beğendiler hemen tarif çıkardım bile:)))


Malzemeler ;
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 paket 250 gr margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya 
  • 1 su bardağı  dövülmüş fındık 
  • 4 yemek kaşığı kakao 
  • Alabildiği kadar un
Şerbeti için;
  • 1, 5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su 
Üzeri için;
  • Hindistan Cevizi  veya toz yeşil fıstık 
Yapılışı;



  • 1 çay bardağı şeker,1 çay bardağı sıvı yağ,1 yumurta,1 paket 250 gr margarin (oda sıcaklığında) 1 p.kabartma tozunu,vanilyayı ve dövülmüş fındığı ekleyip güzelce karıştırın.
  •  4 yemek kaşığı kakao ve unu azar azar ekleyip güzelce yoğurun.. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin ..
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, elinizde yuvarlayıp, yağlanmış kağıt koyduğunuz tepsiye koyun..
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri çatlayana kadar pişirin ( 20 dakika kadar)
  • Başka bir kaba şerbeti için su ve şekeri ekleyip şeker eriyene kadar karıştırın(Şerbet kesinlikle kaynamayacak)
  • Fırından çıkan kurabiyeleri sıcak sıcak bu şerbete atıp biraz bekletip servis tabağına koyun (Şerbeti emmesi için)
  • Hindistan cevizi veya yeşil fıstık ile süsleyin..
  • Servis için bir 3 saat kadar bekletin (İçini çekmeleri için)
  • Afiyetle tüketin...


  • http://morlumutfak.blogspot.com.tr

    5 yorum :

    1. Ayyy pek güzel görünüyo eline sağlık:) Sen benden daha güzel ve ayrıntılı anlatmışsın:) Ben kakaoyu daha çok koyuyorum daha siyah oluyo ,kocam her seferinde kakaoyu azalt dese de benim elim gitmiyo:)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Senin ellerine sağlık:))Evet kakaosunu 4 kaşıkl olarak değiştirdim..Çünkü bende bol kakaolu severim..Kakaonun sonuydu da:)

        Sil
      2. :):) Artık eşim bana kakao yetiştiremeyince kilo işi almış gelmiş bak sana ne aldııım diyo ben de ayy acaba hediye mi aldı diye heveslenirken kakao çıktı iyi mi:)

        Sil
      3. Hahaha:))Milyon kez yapmışsın:)Kakao mu yetişir :)))

        Sil

    Yorumlarınız benim için çok değerli...Sevgilerimle.
    Not: Misafir olarak yorum yapmak için anonimi seçiniz.