3 Mayıs 2014

ÇILBIR TARİFİ

Çok duyduğum fakat bugüne kadar yapmanın kısmet olmadığı güzel bir lezzet. Dün akşam ne yapsam diye düşünürken çok pratik olduğundan çılbır yaptım..
 Ve gerçekten hafif, kolay bir yemek oldu.. Eşim ve Ben beğendik..Umarım sizlerde beğenirsiniz.
Gelelim tarifimize;





ÇILBIR TARİFİ 

Malzemeler:

  •  3 -4 yumurta (kişi sayısına göre)
  • 1 büyük kase yoğurt Süzme yoğurtta olabilir.
  • 3 -4  diş dövülmüş sarımsak
  •  2-3 yemek kaşığı tereyağı yada zeytinyağı
  •  1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı göre kuru nane 
  • 1 Tatlı kaşığı sirke, tuz
Yapılışı: 

Büyük bir tencereye bol suyu,tuzu sirkeyi koyarak kaynatın  Kaynayan suya yıkadığınız  yumurtaları teker teker kırın (tek tek pişirin karışıyor ) bozulmamasına dikkat ederek pişirin, Yumurta iyice beyazladıktan sonra delikli kepçe ile servis tabağına alın, üzerine iyice çırpılmış sarımsaklı yoğurt dökün, tereyağını biberle naneyle  kızartın  üzerine dökün,
Püf nokta ;Yumurtaların dağılmaması için kaynayan su olması şart, birde yumurtaları olabildiğince alçaktan kırın. 
Yumurtalar oda sıcaklığında olsun, Tereyağı ile daha lezzetli oluyor.
İsteyen yoğurdun üzerine yumurtaları koyabilir sonra tereyağı kızdırıp dökebilir.Sirkede kullanılmayabilir. Tercih size kalmış

Afiyetle...





http://morlumutfak.blogspot.com.tr/

2 yorum :

  1. bizde çılbır sevenlerdeniz bugune yemegım olmasa yapardım artık yarına kaldı unutmustum bunu gecen ramazandan berı yapmadım hıc hatırlattın valla tskler ellerine saglık canım

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim ne demek:)Benim nacizane tariflerim:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli...Sevgilerimle.
Not: Misafir olarak yorum yapmak için anonimi seçiniz.